Recents in Beach

~hikayat si pelaut~

churp2~~



hujung minngu ini aku menjauhkan diri dari darat bersama teman2 sekerjaku untuk melayari lautan biru..

1st time aku turun ke laut dalam.. bos tmpat aku kerja yang ajak aku kesana..
risau+excited+happy bercampur gaul d minda ku.


apa yg ada kat tengah2 laut tu? bahaya x? tapi ku beranikan diri juga.. pergi kesana.. kami bertolak dari BoatMan Club kat area Santubong.. perjalanan ke laut lebih kurang 3jam..
MasyaAllah.. luas sungguh lautan ciptaan Allah ini.. aku pun teringat " Ilmu Allah kalau di tulis guna dakwat lautan ni xkan habis2.Ilmu manusia pula? hanya setitik je daripada lautan nih.."

kami semua 7 orang maka sampailah ketengah laut.. kapten dgn anak kapal 3 org..
semua dh siap sedia utk memancing.. aku pun join skali walaupun x pro macam dorang..
amatur la katakan.. mancing sungai bole la.
mabuk laut cne? xnk apa2 yg berlaku.. antara kami ada yg makan ubat Dimenhydrinate b4 bertolak.

cabaran? pergh... dalam keadaan terhuyung hayang, bergoyang2 kat tengah laut tu..
kalo nk solat bole.. jgn risau. mancing cmne? mancing kali nih ikan x banyak la.. 2-3 kali tukar port.. semenye hampeh.. dugaan2.. so apa yang bestnyer? bestla jugak kat aku dpt experience pegi laut dalam.. penat la skit.. walaupun spec aku jatuh dlm laut(time goyang2 kuat) tapi aku gembira sebab semuanya selamat.. Alhamdulillah~
so aku nih pelaut ke?? hahaha~



Post a Comment

7 Comments

menusuk hati said…
bestnya!barulah terasa kecil bila melihat tanda2 kebesaran Allah yg ada d depan mata.
budoxe said…
terasa kerdil diri ini tatkala di lautan biru..
tlg nasihat2kn lah diri ini jika ada salah d silap..
Anonymous said…
tak pernah g laut dlm cm2..huhu..tepi laut pernah la..mst adventure..huhu..neway thanks ya sbb follow blog sy..sy dah msukkan blog ini di ruang followers 3 di blog sy..=)
budoxe said…
alrite~ tq2
Pernah sekali saya ke laut...ikut bapak aku memancing...hahahaha
x bley pakai punya tuan kapal,.

napa hang x cuba kail balik cermin mata hang 2?haha

xperience mmg konpom syok ,. lagi syok dari memandu satria neo CPS hitam di tepi pantai hingga masuk ke dalam laut,. sbb xperience memandu satria tu mmg xkan pernah wujud pn ,. hahaha
budoxe said…
hahaha~ ikan dh nampak la wei umpan tuh.. dorng gilir pakai spek aku~